Jakie akcesoria biurowe są potrzebne dla biura?
Jakie akcesoria biurowe są potrzebne dla biura?
Idealne akcesoria i gadżety biurowe dla Twojego biura.
W artykule znajdziesz informacje dotyczące:
- Jakie znaczenie mają akcesoria biurowe w przestrzeni biurowej?
- Jakie są niezbędne akcesoria biurowe?
- Jakie akcesoria biurowe warto zakupić?
- Dlaczego na wyposażeniu biura powinny znaleźć się ładowarki?
- Przydatne akcesoria biurowe – podsumowanie
Jakie akcesoria biurowe są potrzebne dla biura?
Akcesoria biurowe są niezbędne dla wyposażenia każdego biura. Chyba nikt nie jest w stanie wyobrazić sobie sprawnie funkcjonującego biura bez kilku długopisów, karteczek samoprzylepnych czy papieru biurowego. Prawidłowo dobrane akcesoria i gadżety biurowe mogą znacznie zwiększyć produktywność, i pozytywnie wpłynąć na ergonomię pracy.
Jakie znaczenie mają akcesoria biurowe w przestrzeni biurowej?
Akcesoria i gadżety biurowe są nieodłączną częścią pracy w biurze. Niektóre z nich mogą być łatwe do przeoczenia. Dlatego warto wspomnieć, czym dokładnie są akcesoria biurowe – mianowicie, są to wszelakie produkty używane do wykonywania prac biurowych, czyli naturalnie papier biurowy, wszelakie długopisy i cienkopisy, zszywki, dziurkacze i tym podobne.
Artykuły biurowe można podzielić na dwie kategorie: takie, które są niezbędne dla każdego biura, oraz takie, które są pomocne dla naszej pracy, ale niekoniecznie niezbędne.
Niezbędne akcesoria do każdego biura
Poniżej znajduje się lista akcesoriów, bez których trudno sobie wyobrazić poprawne funkcjonowanie jakiegokolwiek biura, niezależnie od specyfiki działalności przedsiębiorstwa czy działu, w którym się znajdują.
Zszywacze, rozszywacze i dziurkacze
Wszelkiego rodzaju zszywacze pomagają nam posegregować nasze dokumenty. Jeśli używamy zszywaczy, naturalnie powinniśmy się zaopatrzyć również w rozszywacze. Dziurkacze za to pozwalają nam na umieszczenie dokumentów w segregatorach.
Segregatory, teczki, pudełka do archiwizacji
Skoro mowa o organizacji dokumentów, w każdym biurze powinny być obecne wszelkiego rodzaju segregatory, teczki i pudełka do archiwizacji. Więcej o tym, jak najlepiej użyć segregatorów do organizowania i archiwizowania dokumentów w biurze można przeczytać w poprzednim artykule Segregator jako narzędzie organizacji pracy.
Półki na dokumenty
Kolejną rzeczą, która jest pomocna przy organizacji dokumentów, są półki na dokumenty. Wyznaczone miejsce na dokumenty pomaga z utrzymaniem porządku w biurze i pomaga w szybszym znalezieniu interesujących nas papierów.
Notatniki, karteczki samoprzylepne
Życie każdemu pracownikowi ułatwia zapisanie potrzebnych informacji. O wiele przyjemniej i łatwiej jest to zrobić na specjalnie do tego przygotowanym notatniku, niż na luźnej kartce, którą można zgubić. Wszelkiego rodzaju karteczki samoprzylepne również są przydatne, jako że można takie przypominajki przykleić w widocznym miejscu.
Artykuły piśmiennicze
Skoro mamy na czym pisać, powinniśmy też mieć dostęp do wszelkiego rodzaju długopisów, cienkopisów, piór i ołówków. To, dlaczego wszelkiego rodzaju artykuły piśmiennicze powinny być niezbędnym wyposażeniem, jeśli chodzi o akcesoria biurowe, nie wymaga wyjaśnienia; nikt chyba nie wyobraża sobie, aby biuro funkcjonowało bez nich.
Papier biurowy
Papier ksero jest niezbędny w każdym biurze. Niezależnie od formatu czy gramatury, jest on potrzebny do drukowania wszelkiego rodzaju dokumentów, faktur i innych podobnych rzeczy. Zwykle najbardziej używanym papierem jest papier biały, jednak warto trzymać kilka ryz papieru kolorowego do specjalnych dokumentów czy formalnych zaproszeń.
Kalkulator
Coś, co może nie być aż tak oczywiste, a powinno znajdować się na wyposażeniu biura, jest kalkulator. Komputery i telefony oferują kalkulatory, jednakże osobny kalkulator na biurku jest o wiele wygodniejszym rozwiązaniem, kiedy trzeba coś szybko obliczyć.
Nożyczki
Kolejną rzeczą, która jest niezbędna w każdym biurze, są nożyczki. Pomocne one nie są tylko i wyłącznie, gdy trzeba coś przyciąć, ale też gdy trzeba usunąć wyjątkowo upartą zszywkę.
Słuchawki z mikrofonem
Nawet w momencie, kiedy pracujemy stacjonarnie, nasza praca może wymagać spotkania prowadzonego online. W tym wypadku posiadanie dobrych słuchawek z mikrofonem na stanowisku pracy jest konieczne.
Akcesoria biurowe, które warto zakupić
Powyższa lista, to absolutnie wymagane akcesoria biurowe, tak zwane minimum. Jednak istnieją jeszcze inne akcesoria, bez których praca w biurze jest jak najbardziej możliwa, ale ich obecność ją ułatwi.
Markery, zakreślacze i pisaki
Do zapisania notatek wystarczy nam długopis, jednak wszelkiego rodzaju kolorowe pisaki i zakreślacze pozwalają nam na bardziej komfortowe tworzenie czytelnych notatek. Za to zakreślacze mogą pomóc nam w znalezieniu konkretnych informacji we wszelkich dokumentach.
Przyborniki, organizery na biurko
Jeśli już wyposażymy nasze biuro we wszelakie akcesoria biurowe, należy również mieć dla nich miejsce. Pomogą nam w tym wszelkie przyborniki na biurko, w których możemy posegregować wszelkie przybory do pisania, a czasem także notatniki i karteczki samoprzylepne.
Kalendarz
Kolejnym dodatkiem do biura jest kalendarz. Nie tylko pomaga on w szybkim sprawdzeniu aktualnej daty, ale też elegancji kalendarz może pozytywnie wpłynąć na wystrój wnętrza w naszym biurze.
Zegar
Każdy z nas jest w stanie szybko sprawdzić godzinę na telefonie czy w komputerze, jednak zegar analogowy jest dobrym akcesorium do biura. Poza tym, że pokazuje czas, różnorodność modeli pozwala nam dobrać odpowiedni zegar do aranżacji wnętrza.
Podkładka pod mysz
Kolejnym technicznie niepotrzebnym jednak miłym gadżetem do biura jest podkładka pod mysz. Pomaga ona z naciskiem na nadgarstek przy długiej pracy biurowej, jest więc to gadżet, który przyda się każdemu pracownikowi.
Dlaczego na wyposażeniu biura powinny znaleźć się ładowarki?
Aktualnie jednym z najbardziej potrzebnych, nowoczesnych artykułów biurowych są ładowarki. Oczywistym jest to, że telefony służbowe wymagają ładowania, jednakże każde biuro powinno oferować swoim pracownikom możliwość ładowania telefonów i urządzeń prywatnych. Nie każdy pracownik posiada telefon służbowy, ale chyba każdy posiada telefon, który powinien być aktywny w godzinach pracy. W takim razie miejsca, w których można naładować telefon nawet wtedy, gdy zapomniało się swojej ładowarki, powinny być dostępne w ilości odpowiadającej ilości pracowników.
Przydatne akcesoria biurowe – podsumowanie
Każde biuro potrzebuje akcesoriów biurowych do funkcjonowania, jednak jak wszystko można je podzielić na artykuły absolutnie potrzebne i artykuły, które nie są niezbędne. Jednakże niezależnie od tego, wszystkie artykuły i gadżety biurowe w większym lub mniejszym stopniu pomogą w pracy biurowej.